Yellowstone, Bisonder beerlijk

Vandaag de 2de dag in Yellowstone NP.

We begonnen bij de North entrance waar we door de ‘Arc’, de oude ingangspoort van het park, weer het park in. SONY DSC

We starten bij Mammoth Hot Springs. Jaren lange kalkafzettingen van de warme bronnen hebben hier wonderlijk mooie terrassen gemaakt. Onwerkelijk. Via houten paden loop je langs en over alle terrassen. De ene nog mooier dan de andere.
Na Mammoth op weg naar de Pertified Tree een boom die die 50 miljoen jaar geleden bedolven werd onder vulkaanas en daardoor versteend is. Maar daar zijn we nooit gekomen. Op
de weg richting deze boom stonden enorm veel auto’s en mensen. Wat aangeeft dat er dieren te zien zijn. En ja hoor! Een Beer,een bruine black bear. Voor de familie Jansen was hij hier lekker aan het spelen tussen enkele boomstammen. Wij hebben onze beer gezien. 2009-07-14_002 (WinCE)Hiervoor gingen we natuurlijk naar Yellowstone om onze Yoki-bear te bekijken.

We vervolgen onze weg richting Mud-vulcano en nu begrepen we waarom gisteren toen we de Bison zagen, andere mensen zo laconiek reageerde. De ene Bison na de andere zagen we hier. Enkele staken de weg over, andere lagen lekker in de wei en andere liepen gezellig met zijn alle in de verte. Ook zagen we veel pelikanen op het water. Deze hebben we niet van dichtbij gezien maar mooi waren ze wel.

Achter de camping ligt de Grand Canyon of the Yellowstone. Deze canyon staat bekend om de 2 watervallen. Via enorm mooie vergezichten en mooie uitkijkpunten naar de watervallen kon je deze mooie Canyon bekijken.
SONY DSC

We zitten nu op de camping van Canyon Village zonder stroom en afvoer. Morgen gaan we Yellowstone verlaten. Eigenlijk zouden we hier wel een week, of meer, kunnen blijven maar we hebben nog meer op het programma staan.

Morgen naar Cody waar we in de Cowboy sfeer zullen komen.