Vandaag erg lang door de woestijn gereden maar het was mooier dan je zou denken.
Toen ik vandaag aan het rijden was moest ik aan een oud collega denken die speciaal voor cactussen naar Mexico was gegaan om ze daar te bekijken. Vandaag hebben wij ons deel cactussen gehad.
We begonnen vanmorgen in Joshua Tree. Wat was dat een mooi begin het eerste deel van het park stond helemaal vol met deze cactussen. Ze stonden tussen de losse rotsen die door ondergrondse vulkanen naar boven waren geduwd. Een heel mooi schouwspel. Doordat weg vroeg waren was het nog niet zo warm. Maar dat veranderde in de loop van de dag wel. Na een kleine 2 uur rond te hebben gereden in het park gingen we door met de reis richting Sedona.
Wat een eind rijden!! Zo’n 423 mijl hebben we afgelegd vandaag we waren om ongeveer half 7 bij het hotel en waren vanochtend om 8 uur weggegaan. Maar door de afwisseling in de omgeving viel het ook wel weer mee.
We gingen vandaag Arizona binnen en meteen weer andere cactussen. Je weet wel echt die cactussen die recht omhoog staat met die zijscheuten die net op armen lijken. En dan staat er niet een maar honderden. En natuurlijk als wij een foto willen maken staan er maar een paar.
Bijna op het einde gingen we nog een Canyon door. Op deze slinger weg hadden we prachtige uitzichten op Red rocks die rond Sedona liggen. Maar door de regenwolk die boven Sedona lag zie je niet zo goed dat het Red Rocks zijn. Morgen gaan we deze Red Rocks beter bekijken en zullen we zeker nog mooiere foto’s maken.
En dan ’s avonds richting de Grand Canyon.



