Woestijnerij

Vandaag erg lang door de woestijn gereden maar het was mooier dan je zou denken.

SONY DSCToen ik vandaag aan het rijden was moest ik aan een oud collega denken die speciaal voor cactussen naar Mexico was gegaan om ze daar te bekijken. Vandaag hebben wij ons deel cactussen gehad.
We begonnen vanmorgen in Joshua Tree. Wat was dat een mooi begin het eerste deel van het park stond helemaal vol met deze cactussen. Ze stonden tussen de losse rotsen die door ondergrondse vulkanen naar boven waren geduwd. Een heel mooi schouwspel. Doordat weg vroeg waren was het nog niet zo warm. Maar dat veranderde in de loop van de dag wel. Na een kleine 2 uur rond te hebben gereden in het park gingen we door met de reis richting Sedona.SONY DSC
Wat een eind rijden!! Zo’n 423 mijl hebben we afgelegd vandaag we waren om ongeveer half 7 bij het hotel en waren vanochtend om 8 uur weggegaan. Maar door de afwisseling in de omgeving viel het ook wel weer mee.

We gingen vandaag Arizona binnen en meteen weer andere cactussen. Je weet wel echt die cactussen die recht omhoog staat met die zijscheuten die net op armen lijken. En dan staat er niet een maar honderden. En natuurlijk als wij een foto willen maken staan er maar een paar.
Bijna op het einde gingen we nog een Canyon door. Op deze slinger weg hadden we prachtige uitzichten op Red rocks die rond Sedona liggen. Maar door de regenwolk die boven Sedona lag zie je niet zo goed dat het Red Rocks zijn. Morgen gaan we deze Red Rocks beter bekijken en zullen we zeker nog mooiere foto’s maken.

En dan ’s avonds richting de Grand Canyon.

Wouw!!!

Weer uit Sedona vertrokken. Gisterenavond bij de barking Frog gegeten. Lekker en een leuk restaurant tegenover het hotel. Eerst nog even teruggereden om een paar mooie foto’s te maken zonder donkere wolken. Ja het regende hier gisterenavond en toen ik daar een opmerking over wilde maken bij de receptie zie de man daar meteen dat het net als in Holland was.

SONY DSC

We gingen op weg naar het Slide Rock State Park. Maar toen we daar aankwamen stonden ze in een file van ongeveer 2 km en dat vonden we iets te lang dus doorrijden maar. Maar na een stukje rijden konden we langs de weg parkeren en daar via een smal padje naar beneden. De meiden hebben lekker gepoedeld in de Oak Creek en na een uurtje zijn we weer verder gegaan. Nadat we van de amerikaanse buren een stuk watermeloen hadden gekregen.

Dus nu op weg naar de Grand Canyon. Na ongeveer 2 uur rijden waren we er. En wat een immens grote canyon is dit zeg. Onze eerste reactie was WOUW ongelovelijk wat groot. Echt niet te filmen en te fotograferen. Na een paar uur te hebben rondgelopen en de zonsondergang te hebben gezien zijn we naar ons hotel gegaan en gaan we nu snel slapen. Aangezien we morgen nog een hele grote reis voor de boeg hebben.SONY DSC

We gaan via Monument Valley naar Bryce NP, ongeveer 700 km dus dat wordt doorkarren maar ´s morgens eerst nog even lang de Grand Canyon om het ochtendgloren te aanschouwen en dan snel door.

Zucht wat een trip!!

Maar wel een hele mooie!

Vandaag dus naar Monument Valley geweest. Zoals ik bijna iedere dag wel schrijf. Je kunt niet vertellen wat je hier allemaal ziet. Je valt van de ene verbazing in de andere.SONY DSC

’s Morgens vroeg vertrokken vanuit de Grand Canyon. Nog een paar mooie uitzichtpunten bezocht. Nu allemaal in het ochtend licht. Voor de zonsopkomst waren we wel veel te laat, deze was om 5:30 en we waren er om een uur of 8. Maar de kleuren waren nog mooi. Veel mooier dan gisterenmiddag. Daarna zette we de tocht in naar Monument Valley. Dat was een ruim 100 mijl verderop en uit de richting van Bryce NP waar we nu zitten. We hebben in het totaal vandaag zeker 450 mijl gereden en ik denk zelf meer.
Maar over monument Valley. Weer een Wouw moment en een moment vSONY DSCan hoe kan dit eigenlijk allemaal zo neergezet zijn. Het lijkt wel alsof je naar een ansichtkaart staat te kijken. Maar toen we met de auto langs de rotsen gingen rijden kwam de werkelijkheid pas bovendrijven. De ene rots leek op een olifant de ander op een duim en zo waren er nog veel meer. De een nog imposanter dan de ander.Daarna zijn we doorgereden naar Bryce NP waar we om 8 uur ’s avonds aankwamen. Maar toen kwamen we er achter dat we in een andere tijdzone zitten dus was het ineens 9 uur.

Na lekker te hebben gegeten vroeg naar bed en morgen Bryce NP in waar we lekker gaan lopen en relaxen.