Van Zion naar Las Vegas

SONY DSCVandaag zijn we eerst naar Zion NP gegaan. De toegangsweg was veel belovend (wel vergeten foto’s te maken) maar toen we in het park waren was het toch wat tegenvallend. Ik denk dat we te veel mooi hebben gezien. Dit was nog meer van wat we al eerder hebben gezien. Gisteren in Bryce NP was het echt wat anders maar nu niet. Jammer maar ach we zijn al zo moe en de vakantie begint zijn einde te bereiken. Dus na toch nog enkele uren te hebben rond gelopen en gereden in de bus zijn we doorgegaan naar Las Vegas.

SONY DSCWat moet je daar nu van verwachten. Lichtjes en Casino’s. Nou dat is dus echt zo. Je valt van de de ene lichtbak in de andere. Maar allemaal wel stijlvol. Na eerst te hebben ingechecked in ons hotel. Kwamen we op de kamer onze eerste verrassing tegen. Wat een sjeike kamer, dat wordt dus lekker slapen vanavond.
Na ons te hebben omgekleed zijn we De Strip opgegaan. Wat was dat indrukwekkend al die lichtreklames en al die mensen daar.

Morgen naar de Hooverdam en ’s avond nog eens Las Vegas is en dan vroeg naar bed want overmorgen om 4 uur op om richting New York te gaan.

Naar New York

Vanmorgen om 4 uur op!! erg vroeg.

SONY DSCMaar we gaan naar New York. Het vliegtuig heeft een 15 vertragen omdat er enkele mensen hun bed niet uit konden komen dus bij het overstappen was er wat stress. Maar gelukkig ging dit allemaal goed. Vanuit het vliegtuig hebben de meiden het vrijheidbeeld al gezien dus daar hoeven we niet meer naar toe. Geintje.

’s Avond New York ingegaan en richting Time Square gelopen. We zitten hier echt in het centrum. 2 straten verder is het Central Park en 10 straten terug sta je op Time Square.

Morgen New York echt in en van alles bekijken.

New York

Wat een leuke stad is dit.

SONY DSCHet begon wat rommelig vandaag. We waren bezig om metro kaartjes te kopen en wat bleek je kunt op 1 creditcard maar 2 dagkaarten kopen en aan het loket verkochten ze niet. Nou denk je geen probleem maar als de automaten op het station waar wij waren geen contant accepteerden had je een probleem. Op naar het volgende station. Maar waar was die. Kortom een klein uur later hadden we eindelijk onze kaartjes en op naar het vrijheidbeeld. Daar aangekomen blijkt er een wachttijd van bijna anderhalf uur te zijn voor de veerpont naar het eiland van het vrijheidsbeeld. Maar gelukkig was er nog een havencruise waar we net nog meekonden. Eigenlijk wel leuker wat de veerpont zat niet zo vol en je zag de hele skyline en alle andere leuke dingen in de haven. Dus al met al een leuke ochtend.

SONY DSCWat gegeten in fultonstreet en op naar het WTC terrein. Ja je wil er toch geweest zijn. Nou je ziet niet meer alleen maar hekken. Ze zijn nu bezig om een nieuwe wolkenkrabber te bouwen. De Freedom Tower. Op naar de Empire State Building. Wachttijd ruim een uur. Nou oke dan we gaan in de rij staan. En inderdaad na een ruim uur stonden we eindelijk op de 86ste verdieping. Maar wat een uitzicht had je daar. Aangezien we mooi weer hadden kon je erg ver zien.

Na deze ervaring was het alweer etenstijd en gingen we naar Greenwich. Naar een restaurant die onze reisagent ons had aangeraden. En inderdaad erg lekker gegeten.
Maar nu gaan we wee slapen en morgen onze laatste dag in de VS. Zoals alle vakantie gaat de tijd veel te snel. Maar deze vakantie lijkt het wel sneller te gaan. Maar ach eens moet je naar huis en voor ons is dat morgen.

Dit was het vanuit de VS morgen geen internet. Misschien op het vliegveld anders wordt het in Haarlem.SONY DSC