Vandaag werden we vroeg wakker. Allemaal gejuich buiten, wat is daar nu aan de hand. Blijkt het een halve Marathon te zijn die hier langs het strand richting Stanley Park werd gehouden. Tijdens het ontbijt hoorde we dat de halve stad was afgezet en dat de serveerster ipv 10 min bijna 45 min nodig had om hier te komen.
Na het ontbijt zijn we fietsen gaan huren. Op de fiets zijn we aan langs het water gaan fietsen richting Granville Island, een industrieel eiland dat nu een plek is met allemaal eettentjes, winkels en kunst galerieën. De tocht bracht ons langs het ijshockey stadion en het voetbalstadion. Ook zijn we langs het Olympisch dorp gefietst. Op een gegeven moment stonden we precies tegenover ons hotel aan de andere kant van het water.
Terug aan onze kant van het water fietsen we naar Canada Place, speciaal gebouwd voor de Olympische spelen en nu een terminal voor Cruiseschepen. Er liggen er 2, de Nieuw Amsterdam van de Holland Amerika lijn is er een van. Wat een immense schepen zijn dat toch. Later zien we hem weg varen hier bij English Bay toen we daar nog even aan het genieten waren van de laatste zon en de omgeving.
’s avonds lekker gegeten hier niet ver vandaan en daarna nog dessert gegeten aan de overkant. Enorme taarten in de vitrine dus dat konden we niet weerstaan. Met volle buikjes keerden we hotel waarts.


