Vancouver by bike

Vandaag werden we vroeg wakker. Allemaal gejuich buiten, wat is daar nu aan de hand. Blijkt het een halve Marathon te zijn die hier langs het strand richting Stanley Park werd gehouden. Tijdens het ontbijt hoorde we dat de halve stad was afgezet en dat de serveerster ipv 10 min bijna 45 min nodig had om hier te komen.

Na het ontbijt zijn we fietsen gaan huren. Op de fiets zijn we aan langs het water gaan fietsen richting Granville Island, een industrieel eiland dat nu een plek is met allemaal eettentjes, winkels en kunst galerieën. De tocht bracht ons langs het ijshockey stadion en het voetbalstadion. Ook zijn we langs het Olympisch dorp gefietst. Op een gegeven moment stonden we precies tegenover ons hotel aan de andere kant van het water.

Terug aan onze kant van het water fietsen we naar Canada Place, speciaal gebouwd voor de Olympische spelen en nu een terminal voor Cruiseschepen. Er liggen er 2, de Nieuw Amsterdam van de Holland Amerika lijn is er een van. Wat een immense schepen zijn dat toch. Later zien we hem weg varen hier bij English Bay toen we daar nog even aan het genieten waren van de laatste zon en de omgeving.

’s avonds lekker gegeten hier niet ver vandaan en daarna nog dessert gegeten aan de overkant. Enorme taarten in de vitrine dus dat konden we niet weerstaan. Met volle buikjes keerden we hotel waarts.

Vancouver

Onze laatste dag hier in Canada. Lekker lopend door Vancouver gegaan. Het had wat geregend maar temperatuur was prima en in de loop van de dag kwam de blauwe lucht die we zo gemist hebben weer tevoorschijn. We zijn richting Gastown en Chinatown gelopen en daar wat rondgekeken. Chinatown viel erg tegen. Maar Gastown was een gezellige buurt met enkele authentieke straatjes en veel leuke winkeltjes.

Tegen het middaguur weer terug gelopen en bij een kleine Vietnamees restaurant een noodlesoep gegeten. Erg lekker. Via enkele winkelstraten zijn we uiteindelijk op het strand voor het hotel beland met onze e-readers om nog lekker een paar uurtjes van de zon te genieten.

Aan alles komt een einde. Zo ook deze vakantie maar wat hebben we het lekker gehad.